מה בקופסה? קופסאות לארוחת עשר

הארוחה המשמעותית הראשונה של הילדים שלי בכל יום מגיעה בקופסה מהבית. 

בבוקר הם מספיקים רק לנשנש משהו קטן לפני היציאה להסעה לבי”ס, מה שהופך את הקופסה לעוד יותר חשובה. ארוחת העשר צריכה להשביע אותם ולהחזיק אותם עד 14:00 ערניים, מרוכזים ומלאי אנרגיה. לרוב זו הארוחה הראשונה המלאה הראשונה שהם אוכלים מהערב הקודם, וחשוב לי שתהיה מזינה ובריאה. 

ואם הילדים אוכלים ארוחת צהריים בצהרון, לרוב יש לנו פחות שליטה על מה שמוגש שם, ועוד פחות על מה שהם יאכלו (קטשופ עם שניצל, מישהו…?), אז לפחות ארוחת עשר היא ארוחה שאנחנו שולטות במה שנכנס לתוכה. בקיצור – שווה להשקיע בקופסת האוכל של הילדים.

אז מה בקופסה?

אני באופן אישי מאוד אוהבת כריכים, וחושבת שהלחם הוא רק תירוץ לכריך מפואר, כי צריך משהו שיחזיק את כל הירקות והמילוי, אבל גם הלחם חשוב.

אני משתדלת לאפות בבית לחמי מחמצת / לחמניות ביתיות מקמחים מלאים כמו כוסמין ושיפון אבל אני מבינה שלא לכולם יש זמן/ סבלנות/ עניין לעשות את זה בעצמם… ההמלצה שלי היא לאפות או לקנות לחם במאפיות בוטיק קטנות, כי הלחמים בסופר מלאים בתוספים, חומרים מייצבים ומשמרים, תוספי E למיניהם, והמון סוכר ומלח, זו גם הסיבה שהם מחזיקים מעמד כמה ימים טובים. לחם שנאפה בבית או במאפיה איכותית טוב ל-24 שעות ללא הקפאה.

איזה לחם? 
ההמלצה שלי היא מקמח כוסמין מלא, מכמה סיבות:
✅קמח חיטה מלא הוא יבש ומריר יחסית ופחות טעים לילדים
✅קמח כוסמין בריא יותר
✅קמח כוסמין הוא רך ומתקתק וקל יותר להתרגל אליו

⭐️ אם אוהבים אצלכם שיפון – גם מעולה. בד״כ הוא מתאים יותר למבוגרים כי הוא דחוס וחמצמץ


אפשר למצוא לפעמים גם בסופר לחמים ללא תוספים, אבל צריך להתאמץ ולקרוא את האותיות הקטנות. לרוב בלחמים הארוזים תמצאו רשימה של לפחות 18-20 מרכיבים, מה שהופך אותם ללא רלוונטיים מבחינתי.
לא כל כך מסובך לאפות לחם בבית, במיוחד אם מכינים את הלחם כוסמין ב-5 דקות שלי, שהוא גם ממש טעים וגם כיף להכין אותו ביחד עם הילדים (וילדים אפילו יכולים להכין אותו בעצמם, אז בכלל…)

 ואם לא אוהבים כריכים / לחם –

גם לי יש בררנית אחת כזו בבית, שלא משתגעת על לחם (היא כמובן תשמח לאכול פיתה מקמח לבן אבל זו לא אופציה אצלנו…) ולרוב אני מכינה לה דברים אחרים שמשמחים אותה הרבה יותר, למשל:

 מאפינס מלוחים – עם זיתים / תירס / ירקות. תנסו את המתכון המעולה הזה, או שתאפו כל מתכון של פשטידה בתבנית מאפינס.

 פסטה מקמח מלא / כוסמין – סלט פסטה עם ירקות טריים וקלויים או פסטה ברוטב שנשארה מארוחת ערב של אתמול, ביחד עם ירקות בצד

סלט ירקות – אני חותכת את הסלט בערב, ביחד עם ארוחת הערב, ולא מתבלת. בבוקר רק מתבלת בשמן זית, מיץ לימון, מלח ופלפל. אפשר לאחסן בשכבות בצנצנת ולשים את הרוטב בקופסה קטנה בנפרד, לערבוב עצמי

 לביבות אפויות – השאריות של ארוחת הערב מאתמול הופכות לארוחת העשר של היום. לביבות ירק (על העיקרון של חביתת ירק), לביבות עדשים, לביבות בטטה ועוד..

טורטיות – הכי כיף אוכל שאפשר לגלגל. אפשר למלא ולגלגל טורטיות, ולפרוס אותן כמו סושי לפרוסות בגודל ביס שמתאים לפה של ילדים.

סושי – אם כבר הזכרנו סושי, אז סושי! לא חייבים להשקיע בסושי כמו במסעדה, אפשר לחתוך אצה לרבעים, להניח מילוי במרכז כל רבע ולגלגל לקונוס. מהיר וטעים.

ירקות אפויים / צלויים – לא חייבים לעצור בעגבנייה, מלפפון ופלפל. אפשר גם כרובית, ברוקולי, בטטה, פטריות, קולרבי (בתנור! מעדן!)

גרגירי חומוס מבושלים – מתובלים במלח, מיץ לימון, פפריקה וכמון. ואם ממש תרצו להשקיע – תכניסו אותם לתנור ל-20 דקות עם התיבול הזה, בלי הלימון. יוצא חטיף מעולה לנשנוש.

גרגירי תירס ואפונה קפואים – אפשר להכניס אותם קפואים לקופסה. עד 10 הם כבר יפשירו… רק לא לשכוח כפית

אדממה (פולי סויה) – במקרה הזה קפואים לא יעבדו, צריך לחלוט מראש (;

סלט – לא רק סלט ירקות, אפשר גם סלט כרוב, סלט גזר, סלט סלק, סלט פירות או מה שהילדים שלכם אוהבים.

ביחד עם הפירות שמכניסים לקופסה, כדאי להוסיף גם כמה אגוזים טבעיים (שקדים/ אגוזי מלך/ פקאן/ קשיו/ לוז/ מקדמיה וכו’) שמהווים מנת שומן בריא ומאטים את הספיגה של הסוכרים בדם.

 

והטיפ הכי חשוב שיש לי אחרי 12 שנות הורות ואלפי קופסאות אוכל מוצלחות (יותר או פחות, תלוי את מי שואלים) – 

קופסאות מושקעות מכינים בערב!

בבוקר לאף אחד אין זמן או סבלנות להשקיע בקופסאות כמו שצריך, אבל בערב, כשכבר מכינים ארוחת ערב ובמילא חצי מקרר נמצא בחוץ, ממש קל לתקתק קופסאות מושקעות.

שיהיה בהצלחה!

השארת תגובה