ארוחות בוקר של אלופים

אני לא בת אדם של בוקר. כל מי שמכיר אותי יודע שאני צריכה שעה של שקט לפני שמדברים איתי בכלל בבוקר.
זה לא הולך טוב ביחד עם 3 ילדים שצריכים להגיע לבית ספר ולגן בזמן, וגם רוצים לאכול לפני כן (חצופים כאלו…).
אז מה עושים כדי שהבוקר יתקתק בקלות?
מתארגנים מראש!

מכינים מראש כל מה שאפשר ומשאירים מינימום של הכנות אונליין, אם בכלל. תתפלאו כמה דברים אפשר להכין מראש, ושעדיין יהיו טעימים ומוצלחים בבוקר.

 דוגמאות מתוך הרפרטואר שלנו:

פנחסים – הפנקייק הבריא שלי – מכינים כמות גדולה מראש, מקפיאים ובבוקר מפשירים בטוסטר הקופץ (יוצא מעולה, במרקם של וופל בלגי!).

פודינג צ’יה – משרים לילה לפני במקרר ובבוקר רק מוסיפים פרי חתוך. הנה מתכון מושקע יחסית.
מאפינס מלוחים / מתוקים – שוב, אופים מראש ומפשירים בבוקר. אפשר גם להפשיר מראש מהלילה שלפני ובבוקר רק לחמם. מתכון למאפינס מלוח ממש פה.

דייסת שבולת שועל – ארוחת הבוקר החורפית האולטימטיבית! משרים במקרר לילה קודם, ובבוקר הכל רך ומוכן לאכילה. אפשר לחמם במיקרו ולהוסיף פירות. מתכון פה.

דייסות אחרות – אני משתמשת בשאריות של ארוחת הצהריים מאתמול כדי להכין את הדייסה של היום. דייסת קינואה, דייסת כוסמת, דייסת דוחן, דייסת אורז מלא ועוד. רק חשוב לבשל ללא תוספת מלח ואז יש לנו חומר גלם נייטרלי ומושלם לכל מטרה

פירות חתוכים – לא יקרה כלום אם תחתכו את הפירות מראש ותאפסנו אותם במקרר ללילה. נכון שחלק מהוויטמינים ילכו לאיבוד אבל זה עדיף על לאכול ג’אנק או לא לאכול בכלל

ירקות חתוכים – כנ”ל כמו הפירות
 גרנולה ביתית – אני מכינה 2 ק”ג של גרנולה בבת אחת, בלי סוכר, והילדים יכולים לקחת לבד מהצנצנת. אצלנו בד”כ מערבבים עם פירות טריים ורסק תפוחים ולפעמים עם יוגורט סויה/קשיו.

שייק פירות / שייק ירוק – כשהמזג אוויר מתחיל להתחמם, הויטמיקס שלי עובד כל בוקר. אני מכינה במקפיא שקיות של מיקס פירות ואגוזים מוכן לשייק. בבוקר רק שופכים את תוכן השקית לבלנדר ומוסיפים נוזלים. למי שלא רגיל – אפשר להתחיל משייק פירות ולהמשיך בהדרגה לשייקים ירוקים. זה עובד גם עם ילדים! מוזמנים להוריד את מדריך השייקים הקייצי שלי פה.

“כריך קטן” – קוראים לו אצלנו כריך קטן בניגוד ל”כריך מפואר” שהוא גדול ומלא בשכבות, תוספות וחגיגות. כריך קטן הוא בדרך כלל פרוסת לחם כוסמין/שיפון עם ממרח ביתי כלשהו. בכל שבוע אני מכינה 2-3 ממרחים שונים, וכל אחד בוחר את מה שבא לו, ביחד עם ירק טרי ליד. אפשרויות לכריך קטן:
אבוקדו, ממרח זיתים, ממרח פלפלים, ממרח גבינת קשיו/שקדים, חומוס עדשים ביתי, טחינת סלק, ממרח עדשים, ממרח שעועית, ממרח דלורית, ממרח פסטו, צ’ימיצ’ורי חמצמץ ועוד…

תקתוקים נוספים...

סלט פומלה וכרובית וויאטנמי

ביום ההולדת האחרון שלי, שירה, חברה שלי, הציעה שנעשה יום כיף בחיפה. וכמו החברה הטובה והוותיקה שהיא, שירה מכירה אותי ואת מה שמשמח אותי. גם

קרא עוד »
תמונת מחבר

אני “המתקתקת הראשית” – הילה סער, בת 44, נשואה ליצחק, החבר הכי טוב שלי מאז שהיינו בני 20 (OMG!), ואנחנו הורים לשלושה רוק-סטארס בני 15, 12 ו-8.

תמיד אהבתי אוכל בריא והשתדלתי להקפיד על תזונה בריאה יחסית בבית, אבל עם השנים, הגנים והצהרונים שמתי לב שהתזונה של הילדים הולכת ומתדרדרת, ולא הבנתי איך התחלנו לקנות מעדני חלב באופן קבוע…

כל הזמן חלמתי ש”יום אחד הילדים שלי יאכלו בריא” עד שהחלטתי ש”יום אחד” הוא היום, ופשוט הוצאתי מהבית את כל הקמח הלבן, המזון המעובד ואת כל יתר התענוגות.

תקתוקי על חלל

הנצפים ביותר

להורדת מדריך ארוחות הבוקר המהירות שלי

הורידי עכשיו את מדריך ארוחות הבוקר החינמי ותחסכי זמן וכאב ראש בכל בוקר. לחצי כאן והמדריך בדרך אלייך

הרשמה לניוזלטר

השארת תגובה