סלט פומלה וכרובית וויאטנמי

ביום ההולדת האחרון שלי, שירה, חברה שלי, הציעה שנעשה יום כיף בחיפה. וכמו החברה הטובה והוותיקה שהיא, שירה מכירה אותי ואת מה שמשמח אותי. גם עיר ילדותי, גם אטרקציה קולינרית וגם נתנה לי לתכנן את היום לטעמי (מישהו אמר קונטרול פריק? לא יפה להעליב את ילדת היום הולדת).

אז נסענו, עצרנו בדרך בעגלת קפה בעין אילה (מומלץ!), ומשם נסענו לשוק תלפיות בחיפה.

אני זוכרת את השוק מהאייטיז כמקום לא נעים במיוחד, מלוכלך והמוני. ומאז ששיפצו וחידשו אותו לא יצא לי להגיע. וכמה אני שמחה שהגענו!

מדובר בשוק לא גדול, אבל עם מבחר מצוין של חומרי גלם, מחירים טובים ואווירה נעימה. הסתובבנו לנו, עשינו קצת קניות מוצלחות, למשל שום ירוק טרי ששימח אותי מאוד כמו שאפשר לראות בתמונה, ואז חיפשנו איפה נאכל צהריים.

אני חושבת שגולת הכותרת של שוק תלפיות, ומה שהפך אותו להיות טרנדי, הן המסעדות השוות שנפתחו בו. היה ממש קשה לבחור!

תאילנדית, ויאטנמית, דגים, פיצה, בתי קפה ועוד ועוד.

הצלחתי לשדל את העובד בחנות הירקות בשוק לקלוע לי צמת שום ירוק. זה אושר אמיתי!

בסוף בחרנו בוויאטנמית- Pho 26. שמעתי וקראתי עליה המלצות, והמטבח הוויאטנמי הוא לגמרי המועדף עליי מכל האסייתים, שכמעט תמיד יהיו הבחירה הראשונה שלי במסעדות.

הייתה לנו ארוחה מעולה וכייפית, הכל היה טעים, אבל מנה אחת ממש הרשימה אותנו – סלט של פומלה וכרובית. זה בעצם טייק על סלט פומלה תאילנדי שמוגש בדרך כלל עם שרימפס, ופה שדרגו אותו עם כרובית שטוגנה לכדי שלמות, ועוד תוספות מעולות שהפכו אותו לביס חורפי מושלם.

בהמשך גם הלכנו לאחד מבתי הקפה המגניבים ברחוב סירקין, אכלנו כנאפה וקנינו עציצים, אבל חזרתי הביתה שמחה וטובת לב, ועם סלט הפומלה בראש. למחרת כבר התחלתי לנסות לשחזר אותו אצלי במטבח.

אז אחרי כמה ניסיונות, ולא מעט אורחים ובני משפחה שאכלו אותו, קבלו את הגרסה שלי לסלט המיוחד הזה. כל הקיץ לא אכלנו אותו, כי אין פומלות וכרוביות טריות וטובות, אבל מיד עם הגשם הראשון, אצתי רצתי בין הטיפות לקנות פומלה ולהכין אותו שוב.

במסעדה השתמשו בבזיליקום תאילנדי שיש לו טעם קצת אניסי (כמו שומר), בגרסה שלי אני משתמשת בכוסברה שאני אוהבת כל כך. אם אתם לא אוהבים כוסברה – קודם כל, טפלו בבעיה הזו. אתם ממש מפסידים! ושנית, אפשר להמיר בבזיליקום.

אני גם צולה את הכרובית בתנור ולא מטגנת. אפשר להכין גם בנינג’ה או ב-Air fryer.

ממליצה לכם בחום להכין את הסלט הזה באירוח החורפי הבא שלכם. כל מי שטעם עף עליו וביקש את המתכון. אז לכו על זה ותספרו לי איך יצא.

סלט פומלה וכרובית וויאטנמי בהשראת Pho26

חצי פומלה גדולה

כרובית קטנה או חצי כרובית גדולה

רבע בצל סגול

2 צנוניות (לא חובה, למי שאוהב)

חצי צרור כוסברה

חופן קטן של עלי נענע

פלפל צ’ילי אדום

לרוטב וויניגרט אסייתי

1/8 כוס מיץ ליים (או לימון אם אין. אפשר גם חומץ אורז)
1/4 כוס שמן זית
1 כפית שמן שומשום
1 כף רוטב דגים
שן שום קטנה כתושה
1 כף רוטב סויה
מעט ג’ינג’ר מגורר
1 כפית גדושה סוכר דקלים/סוכר חום
מלח ופלפל לבן

חותכים את הכרובית לפרחים קטנים אבל לא קטנים מדי. מתבלים בשמן זית, מלח ופלפל וצולים בתנור ב-180 מעלות כ-25 דקות, עד להזהבה יפה. מוציאים ומצננים.
בינתיים מקלפים את הפומלה ומפרקים לפלחים בגודל ביס.
פורסים את הצנוניות לפרוסות דקיקות.
את הבצל חותכים לחצאי פרוסות דקות או לקוביות קטנות.
את הצ’ילי פורסים לטבעות דקות.
קוצצים את עשבי התיבול, מערבבים ביחד.
להכנת הרוטב:
מכניסים את כל המרכיבים לצנצנת אטומה ומנערים היטב.
שופכים את הרוטב על הסלט רגע לפני ההגשה.

אפשר לפזר מעל בוטנים קלויים וגרוסים או קשיו קלוי.

תיהנו!

ומה תאכלו לקינוח? אני אומרת שתיכנסו למתכון שלי ל“בננה לוטי” מדפי אורז, ואז תחליטו.

וכדאי לכם להכיר גם את המתכון הסופר-פופולרי שלי לעוף בקארי וחלב קוקוס

הערות וגיוונים:

• אם אין לכם את כל המרכיבים או שסתם לא בא לכם להכין את הרוטב, מניסיון גם תיבול פשוט של לימון/ליים, מלח פלפל, שמן זית עובד יופי. כמה טיפות של שמן שומשום ושמן צ’ילי בסוף, וזה וואו.
  • אפשר להעשיר את הסלט בחסה פריכה, כדי לקבל יותר נפח ויותר בריאות. כדאי להשתמש בלבבות קיסר או בחסה לאליק.

תקתוקים נוספים...

פיצה מקמח מלא

פיצה ביתית מושלמת מקמח מלא

אתמול הגיסים העירוניים שלנו הגיעו להתארח אצלנו (העירוניים והאהובים! אביטל ודיויד- אני לא צוחקת עליכם, אני צוחקת איתכם (;), עם ציפייה לביקור בכפר. סיפקנו את

קרא עוד »

עוגיות גזר ושבולת שועל

אני כל כך אוהבת עוגיות. ומי לא בעצם? מבחינתי “בית” = צנצנת של עוגיות, על השיש במטבח.  כמו תמיד, העוגיות שאני מכינה חייבות להיות עשויות

תמונת מחבר

אני “המתקתקת הראשית” – הילה סער, בת 44, נשואה ליצחק, החבר הכי טוב שלי מאז שהיינו בני 20 (OMG!), ואנחנו הורים לשלושה רוק-סטארס בני 15, 12 ו-8.

תמיד אהבתי אוכל בריא והשתדלתי להקפיד על תזונה בריאה יחסית בבית, אבל עם השנים, הגנים והצהרונים שמתי לב שהתזונה של הילדים הולכת ומתדרדרת, ולא הבנתי איך התחלנו לקנות מעדני חלב באופן קבוע…

כל הזמן חלמתי ש”יום אחד הילדים שלי יאכלו בריא” עד שהחלטתי ש”יום אחד” הוא היום, ופשוט הוצאתי מהבית את כל הקמח הלבן, המזון המעובד ואת כל יתר התענוגות.

תקתוקי על חלל

הנצפים ביותר

להורדת מדריך ארוחות הבוקר המהירות שלי

הורידי עכשיו את מדריך ארוחות הבוקר החינמי ותחסכי זמן וכאב ראש בכל בוקר. לחצי כאן והמדריך בדרך אלייך