לא זזה בלי…ערכת החירום שלי

בהמשך לפוסט שלי לגבי ציוד חובה למטבח למתקתקת המתחילה, יש לי פק”ל צמוד שהולך איתי כשאני הולכת לבשל אצל לקוחות ומגיעה לשיעורי בישול פרטיים במטבחים שאני לא מכירה. אני בודקת מראש מה יש להם במטבח מבחינת ציוד, ומתאימה את התפריט אבל בכל מקרה מביאה איתי כמה דברים ברכב, ליתר ביטחון. כבר קרה לי לא מעט פעמים שהפק”ל ממש הציל אותי וחסך המון זמן והתעסקות.

זה לא שאני ממליצה לכם לקחת איתכם את כל הרשימה הזו בכל פעם שאתם יוצאים מהבית, אבל אם אתם בעניין של בישול קצת יותר רציני, או כשהולכים לבשל מחוץ לבית (אצל חברים, בחופשה וכו’), תציצו פה ותראו למה אתם מתחברים.

אז מה בפק”ל?

הסכין שלי – באאארור. לא יכולה בלעדיו, ואם אני מגיעה למטבח שיש בו רק סכינים קטנים ואני צריכה לחתוך בטטה או דלורית – אין סיכוי שאני אעשה את זה עם סכין ירקות קטן ואגמור לעצמי את הידיים. מה שכן, אני לא לוקחת את “סכין א'” שלי, אלא רק את מקום שני או שלישי, למקרה שאשכח אותו שם (זה קרה לי כבר כמה פעמים), כדי לא לנטרל את עצמי בבית.

קולפן ירקות – אני מופתעת לגלות בכמה בתים יש רק קולפן פשוט ממתכת שפשוט חותך את הידיים בבישולים אינטנסיביים, או שיש סתם קולפן לא טוב / לא מספיק חד. אני משתמשת בקולפן הזה שהוא פשוט נהדר.

סינר – כדי לא ללכלך את הבגדים בכתמים של תבלינים או שמן.

כפפות חד פעמיות – אני משתמשת בכפפות ניטריל ללא אבקה, שיש להן המון יתרונות: הן היגייניות, נוחות לעבודה, לא מחליקות, עבות ומגנות על הידיים מלספוג ריחות של בצל ושום, ממים, מחתכים ושריטות וגם קצת מחום ומכוויות.

מאסטר סלייסר – בטח יש לכם אחד כזה בבית, ואולי אפילו השתמשתם בו המון כשהוא היה חדש, אבל מאז הוא תקוע בארון.. נכון? אז אצלי הוא נמצא תמיד ברכב. לכל צרה שלא תבוא. מעבר לזה שהוא חותך אחלה סלט בשניות, אני משתמשת בו כסוג של מעבד מזון ידני כשאין מעבד מזון בסביבה. אני קוצצת בו בצל, שום, עשבי תיבול, אגוזים, עגבניות (לקצוץ ידנית 15 עגבניות קטן-קטן לרוטב ללזניה לוקח יותר מדי זמן…), כרוב ועוד. אפילו בבית כשיש לי רק כמה חיתוכים קטנים לעשות ואני לא רוצה ללכלך את המעבד מזון על שלל אביזריו, אני משתמשת בסלייסר.

בלנדר מוט – שהוא הגירסה הניידת שלי לבלנדר. אני טוחנת איתו מרקים, רטבים וממרחים בקלות. היתרון שהוא קל ונייד, וגם עובד מצוין עם נוזלים חמים (בהנחה שיש לכם כזה עם זרוע ממתכת ולא פלסטיק).

ערכת עזרה ראשונה – המטבח הוא אחד המקומות הכי מסוכנים בבית: אש, חום, קור, סכינים חדים, מנדולינות, פומפיות, סירים כבדים ומה לא? לצערי אני למודת קרבות וצלקות. אמנם דווקא הפציעות הכי קשות שלי (כוויות וחתכים שהצריכו פינוי למיון, והיו כאלה) היו בבית אבל תמיד אני לוקחת איתי תיק קטן עם פלסטרים, ספריי חיטוי, תמצית לוונדר (אני מטפטפת על חתכים מיד כשהם קורים וזה עוזר לריפוי מהיר) והכי חשוב – משחה להרגעת כוויות, כי זו הפציעה הכי נפוצה אצלי לאחרונה.


כל זה נכנס לתוך תיק קטן שמוכן מראש ליציאה ליד הדלת. לא יתפסו אותי לא מוכנה לתקתק!

השארת תגובה