פנחסים – הפנקייק הבריא שלי

לפני כמה שנים, הילדים ואני התארחנו אצל חברה אחרי הצהריים. נקרא לחברה איילת.

כשהגיע הזמן לאכול ארוחת ערב רצינו לתקתק משהו מהיר שכולם יאכלו, אבל איילת אמרה שהבת שלה בררנית רצינית, אוכלת רק אוכל לבן ואדום, הכי פשוט שיש. ואני – זו אני, נודניקית כזאת שלא משתמשת בקמח לבן וסוכר. שילוב בעייתי.

התחלנו לחשוב מה להכין:

חביתה?

היא לא תאכל

סלט? 

לא תאכל

פנקייק?

לא

גבינות?

לא

אוף.

איילת מעבירה אליי את הפיקוד ואני מפשפשת במקרר ובארונות, מוציאה את כל מה שנראה לי רלוונטי. בינתיים נכין צלחת ירקות, כבר טוב. ואז אני מערבבת ביצים עם קוואקר, יוגורט ביו שמצאתי במקרר, קמח כוסמין, תפוח עץ מגורד דק-דק, קצת סילאן והופ למחבת.

זה קצת נראה כמו פנקייק, מריח כמו פנקייק (אז זה חייב להיות… ברווז?!) אבל איילת אמרה שאסור לקרוא לזה פנקייק כי בררנית לא תאכל. אז איך לקרוא לזה? מתלבטות ולפני שאנחנו מספיקות להיסגר על משהו, הטינאייג’ר שלי מגיע לרחרח במטבח, מציץ במחבת וצועק בשמחה: “מה זה, פנקייק????”

אני: לאאאאאא!!! זה לא פנקייק, זה…. איך קוראים לזה……. אהההההה…….. פנחס! (זה מה שיצא, אל תשפטו)

כל הילדים מגיעים, שואלים “מה זה פנחס?” מסתכלים, טועמים, מתיישבים לאכול. 

רק בררנית עומדת, מרחרחת, מסתכלת על הפנחס בחשדנות מכל הכיוונים. אני ואיילת לא נושמות מהמתח, מפחדות ליצור קשר עין. בסוף היא לוקחת ביס קטנטן, ואז עוד אחד. חושבת, מסתכלת עלינו ואומרת: “איזה טעים הפנחס!”

הללויה!!!! כמעט עליתי לרקוד על השולחן! כמה אושר וסיפוק שפנחס אחד קטן יכול לגרום. כל הפנחסים נטרפו לפני שהספקנו למצמץ, והכנו עוד מנה שגם חוסלה לגמרי על ידי כל הילדים, כולל הבררנית.

מאז עברו כמה שנים, הילדים גדלו והפנחסים הפכו לשם דבר במשפחה שלנו ושל איילת. את חייבת לנסות גם. את יכולה לקרוא להם סתם פנקייקים אבל למה להסתכן?

במהלך השנים הפנחסים עבור מקצה שיפורים בריאותי במטבח שלי אבל שמרו על האופי הפנחסי שלהם:

פנחסים – הפנקייק הבריא שלי

2 ביצים

כוס חלב שקדים/ סויה/ גביע יוגורט ביו

בננה בשלה מעוכה היטב במזלג (לא חובה)

2 כפות רסק תפוחים טבעי/ תפוח מגורר דק (אם מוותרים על הבננה כדאי להכפיל את הכמות)

2 כפות סילאן טבעי

כף שמן קוקוס מומס

כוס וחצי קמח כוסמין מלא

2 כפות גדושות שבולת שועל דקה (קוואקר)

1 כפית אבקת אפייה

קורט מלח

אופן ההכנה:

טורפים היטב את הביצים, מוסיפים את חלב השקדים, הבננה, רסק התפוחים והסילאן וטורפים לאיחוד.

מוסיפים את החומרים היבשים ומערבבים בעזרת כף עד שהבלילה הופכת לאחידה. לא לערבב יותר מדי. מחממים מחבת איכותית שניתן לטגן בה ללא שמן. במידה ואתם מפקפקים ביכולות של המחבת שלכם, שימו לפני סבב הטיגון הראשון מעט שמן קוקוס ומרחו/נגבו בעזרת נייר סופג. יוצקים בעזרת כף פינחסים במרווחים שיאפשרו להפוך אותם בקלות. מטגנים על להבה בינונית כמה דקות, עד שנוצרות בועות. הופכים ומטגנים עוד 2 דקות. 

** לגרסה טבעונית משמיטים את הביצים ולא מוותרים על הבננה.

** בשלב הטיגון אפשר להעשיר את הפינחסים, ולפזר על כל אחד 3-4 שוקולד צ’יפס איכותיים (60-70% מוצקי קקאו).

** אפשר להכין את הפנחסים גם בטוסטר של וופל אמריקאי, כמו שהולך אצלנו בבית כרגע, או במולטיקייק.

 

 

תקתוקים נוספים...

פיצה מקמח מלא

פיצה ביתית מושלמת מקמח מלא

אתמול הגיסים העירוניים שלנו הגיעו להתארח אצלנו (העירוניים והאהובים! אביטל ודיויד- אני לא צוחקת עליכם, אני צוחקת איתכם (;), עם ציפייה לביקור בכפר. סיפקנו את

קרא עוד »

עוגיות גזר ושבולת שועל

אני כל כך אוהבת עוגיות. ומי לא בעצם? מבחינתי “בית” = צנצנת של עוגיות, על השיש במטבח.  כמו תמיד, העוגיות שאני מכינה חייבות להיות עשויות

קרא עוד »
תמונת מחבר

אני “המתקתקת הראשית” – הילה סער, בת 44, נשואה ליצחק, החבר הכי טוב שלי מאז שהיינו בני 20 (OMG!), ואנחנו הורים לשלושה רוק-סטארס בני 15, 12 ו-8.

תמיד אהבתי אוכל בריא והשתדלתי להקפיד על תזונה בריאה יחסית בבית, אבל עם השנים, הגנים והצהרונים שמתי לב שהתזונה של הילדים הולכת ומתדרדרת, ולא הבנתי איך התחלנו לקנות מעדני חלב באופן קבוע…

כל הזמן חלמתי ש”יום אחד הילדים שלי יאכלו בריא” עד שהחלטתי ש”יום אחד” הוא היום, ופשוט הוצאתי מהבית את כל הקמח הלבן, המזון המעובד ואת כל יתר התענוגות.

תקתוקי על חלל

הנצפים ביותר

להורדת מדריך ארוחות הבוקר המהירות שלי

הורידי עכשיו את מדריך ארוחות הבוקר החינמי ותחסכי זמן וכאב ראש בכל בוקר. לחצי כאן והמדריך בדרך אלייך

הרשמה לניוזלטר

השארת תגובה