עוף בקארי וחלב קוקוס

עוף בקארי וחלב קוקוס – כמה פשוט, ככה טעים. 

זו מנה שמכינים בעשר דקות, וכולם יוצאים מרוצים. 

אבל רגע לפני המתכון, קצת רקע:

לפני כמעט 10 שנים, כששודרה העונה הראשונה של מאסטר שף, ראיינו את חיים כהן לכתבה בחדשות. שאלו אותו מה הוא מבשל לילדים שלו בבית, והוסיפו שבטח הוא מכין מנות מתוחכמות ומגוון בכל יום.

חיים כהן אמר שדווקא ממש לא.

הוא אמר שהזיכרונות הכי טובים שלו מהבית של ההורים הם של המאכלים הקבועים והביתיים, שתמיד היו על השולחן בארוחות שישי. ובגלל זה הוא מקפיד לחזור על אותן מנות בכל ארוחת שישי בבית שלו. פחות או יותר עשר מנות קבועות ברוטציה. כדי ליצור לילדים שלו זיכרון של ״הטעמים של הבית״.

האמירה הזו נצרבה אצלי בתודעה, והחלטתי שגם אצלנו בבית יהיו מנות קבועות – ״מנות הבית״. אלה שהילדים תמיד יבקשו כשהם יחזרו מהטיול השנתי, כשהם יצאו לסופ״ש מהצבא, וכשהם יבואו לארוחת שישי עם בני הזוג.

עוף בקארי וחלב קוקוס 

המנה הזו היא לגמרי אחת מ”מנות הבית” שלנו. לא חשוב כמה אני מכינה, תמיד הכל נגמר. והילדים תמיד שמחים כשאני מכינה אותה.

היא התחילה ממתכון מסובך שמצאתי לפני 15 שנה ברשת, באתר דרום אפריקאי כלשהו. שם הכינו אותו עם פסטה. ההכנה דרשה המון שלבים מקדימים, ולקחה המון זמן. בהתחלה עוד עקבתי אחרי המתכון, אבל עם השנים קיצרתי וקיצרתי, עד שהגעתי למתכון מהיר כמו שאני אוהבת.

הפסטה הוחלפה אצלנו באורז מלא, ומתישהו לאורך הדרך אני ופלג הפכנו לצמחוניות, אז בהערות הוספתי את הגירסה הטבעונית שלנו, עם טופו במקום עוף. 

 

עוף בקארי וחלב קוקוס

1 כף שמן זית

1 בצל גדול 

3 שיני שום 

500 גרם חזה עוף חתוך לרצועות

1 כף אבקת קארי + 1 כפית

1 כפית כורכום + 1 כפית

1 כף רוטב סויה + 1 כף סויה

1 פחית או קרטון של קרם קוקוס או חלב קוקוס 

1/2 כפית מלח

1 כפית שבבי צ’ילי יבשים – לא חובה

להגשה:

שליש כוס בצל ירוק קצוץ

חצי צרור כוסברה קצוצה

רבע כוס קשיו טבעי קצוץ גס

מניחים את רצועות העוף בקערה עם אבקת קארי, כורכום ורוטב סויה. מערבבים היטב לכיסוי מלא (אפשר להוסיף גם כפית שמן זית אם רוצים מרינדה יותר נוזלית), ומניחים בצד. את השלב הזה אפשר לעשות כמה שעות מראש ולשמור בקופסה סגורה במקרר.

קולפים וקוצצים את הבצל והשום לקוביות קטנות. מחממים מחבת שטוחה ורחבה על אש בינונית ומוסיפים את שמן הזית. לאחר חצי דקה מוסיפים את הבצל והשום ומטגנים אותם במשך 3-4 דקות עד שהם מתרככים. 

מגבירים את הלהבה לאש גבוהה ומוסיפים את נתחי העוף המתובלים. מקפיצים אותם כמה דקות תוך כדי ערבוב, עד שהם מזהיבים קלות מכל הצדדים. מחזקים מעט את התיבול – מוסיפים עוד חצי כפית של כורכום וקארי, ועוד כף סויה. 

מוסיפים את חלב הקוקוס/ קרם קוקוס – במידה ומשתמשים בקרם קוקוס, מוסיפים גם חצי כוס מים רותחים, ומתבלים במלח ושבבי צ’ילי. מביאים לרתיחה, ומנמיכים את האש. מבשלים בבעבוע עדין כמה דקות עד שהרוטב מסמיך. טועמים ומתקנים תיבול. מורידים מהאש. 

מפזרים מעל בצל ירוק וכוסברה קצוצים דק, ומעט קשיו גרוס. 

מגישים עם אורז מלא או לבן. 

רוצים ללמוד להכין אורז מלא מושלם? תנסו את המתכון שלי לאורז מלא, וגם אתם תתאהבו.  

מה עם מתכון לשעועית ירוקה מוקפצת להשלמת הארוחה? לחצו פה למעבר למתכון. או אולי גזרים צבעוניים מקורמלים בתנור.

לגיוון, יש לי בשבילכם גם מתכון של פרגיות מקורמלות עם פטריות וערמונים, שהיא גם אחת המנות המנצחות אצלנו בבית.

הערות וגיוונים:

  • לגרסה טבעונית- מחליפים את העוף בחבילת טופו קשה (300 גרם). חותכים את הטופו לקוביות וממשיכים לפי המתכון (צורבים את הטופו היטב על מחבת מכל הצדדים).
  • אפשר לבשל את האורז מראש, ולהכניס אותו למחבת עם העוף והרוטב בסיום הבישול, לבישול משותף של 2 דקות. האורז יספח את הרוטב, ותקבלו תבשיל מוכן במחבת.
  • אפשר להחליף את האורז בנודלס או באטריות אורז.

תקתוקים נוספים...

פיצה מקמח מלא

פיצה ביתית מושלמת מקמח מלא

אתמול הגיסים העירוניים שלנו הגיעו להתארח אצלנו (העירוניים והאהובים! אביטל ודיויד- אני לא צוחקת עליכם, אני צוחקת איתכם (;), עם ציפייה לביקור בכפר. סיפקנו את

קרא עוד »

עוגיות גזר ושבולת שועל

אני כל כך אוהבת עוגיות. ומי לא בעצם? מבחינתי “בית” = צנצנת של עוגיות, על השיש במטבח.  כמו תמיד, העוגיות שאני מכינה חייבות להיות עשויות

קרא עוד »
תמונת מחבר

אני “המתקתקת הראשית” – הילה סער, בת 44, נשואה ליצחק, החבר הכי טוב שלי מאז שהיינו בני 20 (OMG!), ואנחנו הורים לשלושה רוק-סטארס בני 15, 12 ו-8.

תמיד אהבתי אוכל בריא והשתדלתי להקפיד על תזונה בריאה יחסית בבית, אבל עם השנים, הגנים והצהרונים שמתי לב שהתזונה של הילדים הולכת ומתדרדרת, ולא הבנתי איך התחלנו לקנות מעדני חלב באופן קבוע…

כל הזמן חלמתי ש”יום אחד הילדים שלי יאכלו בריא” עד שהחלטתי ש”יום אחד” הוא היום, ופשוט הוצאתי מהבית את כל הקמח הלבן, המזון המעובד ואת כל יתר התענוגות.

תקתוקי על חלל

הנצפים ביותר

להורדת מדריך ארוחות הבוקר המהירות שלי

הורידי עכשיו את מדריך ארוחות הבוקר החינמי ותחסכי זמן וכאב ראש בכל בוקר. לחצי כאן והמדריך בדרך אלייך

הרשמה לניוזלטר

השארת תגובה