לחם כוסמין ב-5 דקות

הלחם הזה הוא by far התקתוק על חלל מספר אחת שלי.

קמח, שמרים, סוכר, מלח, קערה וכף ו-3 דקות מזמנך. זהו. בחיי. אני קוראת לו לחם ב-5 דקות כי אם אני אכתוב שלוש לא תאמינו לי אבל באמת לוקח 3 דקות להכין אותו. ייקח לך יותר זמן לקרוא את המתכון מאשר להכין.

ואם כל זה לא מספיק אז הוא גם טעים בטירוף, במרקם של עוגה, וילדים אוהבים אותו (והוא אותם). אני מביאה אותו לכל מפגש חברתי או עסקי ותמיד כולם משתאים מהלחם החמים שאפיתי במו ידיי, ואני רק תקתקתי משהו ב-3 דקות…
ואם 3 דקות זה מעט מדי בשבילך, ואת רוצה לבלות עוד כמה דקות במטבח – הכנתי לך גם גירסת משקיענים ב-10 דקות, שנותנת תוצאה יותר אלסטית ופחות “עוגתית” ומאותו בצק אפשר להכין גם לחמניות. בקיצור, כל בעיותייך נפתרו. על לא דבר.

הלחם הזה הוא גם השם הנרדף של המתקתקות ומככב בתמונת הקאבר שלנו, וזכה בשלט החוצות הזה כל כך בצדק.

והמתכון:

אופציה 1 – גרסת 5 הדקות (לעצלנים)

מערבבים בקערה:

3 כוסות קמח כוסמין מלא
כפית וחצי שמרים יבשים
כף סוכר חום או סילאן
כפית מלח הימלאיה דק

מוסיפים בהדרגה כוס וחצי-כוס ושלושת רבעי מים חמימים ומערבבים עד שמגיעים למרקם אחיד ורטוב, ומעט דביק.
מרפדים תבנית לחם בנייר אפייה ומעבירים את הבצק לתבנית (אני אופה בתבנית סיליקון שלא דורשת שימון או נייר אפייה).
מיישרים בעזרת כף רטובה או בעזרת היד, ומפזרים מלמעלה כף של שומשום מלא / קצח או מה שבוחרים.

אם רוצים להוסיף ללחם טעמים, כמו: בצל מטוגן, אגוזים, גרעינים וזרעים, עגבניות מיובשות, זיתים וכו’, עושים את זה בסוף הערבוב של הבצק ולפני ההעברה לתבנית.

מכסים במגבת ומניחים להתפחה של כחצי שעה. בחורף זה עלול לארוך קצת יותר. אפשר לחמם תנור ל-50 מעלות, לכבות, ולהכניס את התבנית להתפחה בתוכו.

לאחר ההתפחה, כשהבצק מגיע לגובה של כ-3/4 מגובה התבנית, אופים בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות (לא טורבו!) כ-25 דקות עד שהלחם מזהיב ומתקשה מלמעלה. בפעם הראשונה כדאי להיות צמודים לתנור ולבדוק מה מצב הלחם אחרי 20 דקות. התנור שלי חזק ואופה את הלחם תוך 20 דקות, זה תלוי בתנור שלך ובעוצמה שלו.

מוציאים, מחלצים מהתבנית ומצננים על רשת.
לאחר שהלחם התקרר מומלץ לפרוס ולהקפיא.

אופציה 2 – גרסת עשר הדקות (למשקיענים)

מערבבים בקערה (אפשר במיקסר עם וו לישה):

3 כוסות קמח כוסמין מלא
חצי כפית שמרים יבשים
כף סוכר חום או סילאן

מוסיפים בהדרגה כוס וחצי-כוס ושלושת רבעי מים חמימים ולשים היטב עד שמגיעים למרקם אחיד ורטוב, ומעט דביק.
לקראת סוף הלישה מוסיפים כפית מלח הימלאיה דק וכף שמן זית.
מניחים להתפחה בקערה של כשעה עד להכפלת הנפח.

לאחר ההתפחה, מוציאים את האוויר ולשים עוד דקה-שתיים. מעבירים לתבנית לחם מרופדת בנייר אפיה ומכניסים לאפייה בתנור שחומם מראש ל-195 מעלות (לא טורבו). בשלב הזה אפשר גם ליצור לחמניות מהבצק. מומלץ להכין לחמניות קשר כדי לתת ללחמנייה מבנה שיחזיק את הבצק ויגרום לו לתפוח כלפי מעלה ולא לצדדים.

אופים כ-25-30 דקות עד הזהבה ועד שהלחם משמיע צליל חלול כשנוקשים עליו. מצננים על רשת (אם הכנת לחמניות, נדרשת אפיה של לא יותר מ-20 דקות).

תקתוקים נוספים...

פיצה מקמח מלא

פיצה ביתית מושלמת מקמח מלא

אתמול הגיסים העירוניים שלנו הגיעו להתארח אצלנו (העירוניים והאהובים! אביטל ודיויד- אני לא צוחקת עליכם, אני צוחקת איתכם (;), עם ציפייה לביקור בכפר. סיפקנו את

קרא עוד »

עוגיות גזר ושבולת שועל

אני כל כך אוהבת עוגיות. ומי לא בעצם? מבחינתי “בית” = צנצנת של עוגיות, על השיש במטבח.  כמו תמיד, העוגיות שאני מכינה חייבות להיות עשויות

קרא עוד »
תמונת מחבר

אני “המתקתקת הראשית” – הילה סער, בת 44, נשואה ליצחק, החבר הכי טוב שלי מאז שהיינו בני 20 (OMG!), ואנחנו הורים לשלושה רוק-סטארס בני 15, 12 ו-8.

תמיד אהבתי אוכל בריא והשתדלתי להקפיד על תזונה בריאה יחסית בבית, אבל עם השנים, הגנים והצהרונים שמתי לב שהתזונה של הילדים הולכת ומתדרדרת, ולא הבנתי איך התחלנו לקנות מעדני חלב באופן קבוע…

כל הזמן חלמתי ש”יום אחד הילדים שלי יאכלו בריא” עד שהחלטתי ש”יום אחד” הוא היום, ופשוט הוצאתי מהבית את כל הקמח הלבן, המזון המעובד ואת כל יתר התענוגות.

תקתוקי על חלל

הנצפים ביותר

להורדת מדריך ארוחות הבוקר המהירות שלי

הורידי עכשיו את מדריך ארוחות הבוקר החינמי ותחסכי זמן וכאב ראש בכל בוקר. לחצי כאן והמדריך בדרך אלייך

הרשמה לניוזלטר

השארת תגובה