עוגת תפוח בדבש

בראש השנה לפני 3 שנים, עשיתי פרויקט הבראת מאכלי ראש השנה בדף הפייסבוק שלי. המתכון הראשון בפרויקט היה, איך לא, עוגת דבש. אחרי המייקאובר הבריאותי היא הפכה לעוגת תפוח בדבש מקמח כוסמין. מאז היא עוגת הדבש הקבועה שלנו בכל חג.

התוצאה היא משהו בין עוגה לבין לחם כייפי ומתקתק, במרקם דומה לזה של לחם בננות, רק בלי הטעם של הבננות. השתמשתי במתכון בקמח כוסמין 70% כדי שהמרקם לא יהיה כבד ודחוס מדי. והשנה ניסיתי לאפות אותה עם קמח כוסמין מלא, ואכן יצא יותר כבד, אבל עדיין ממש טעים.

עוגת תפוח בדבש מקמח כוסמין

1/2 כוס דבש

1 קופסה קטנה של רסק תפוחים טבעי לא ממותק (113 גרם)

2 ביצים

1/4 כוס שמן זית

2 כוסות קמח כוסמין מלא 70%

1 כפית אבקת אפייה

1/2 כפית סודה לשתייה

1 כפית קינמון

1/2 כפית ג’ינג’ר יבש טחון (זנגביל)

1/4 כפית אגוז מוסקט מגורר

קורט מלח

1 תפוח ירוק או אדום חתוך לקוביות קטנות.

 

מחממים תנור ל-160 מעלות.

מכניסים את כל החומרים בקערה לפי הסדר. מערבבים לאחר כל הוספה ומערבבים עד לאיחוד (תשתדלו לערבב כמה שפחות כדי שהעוגה תהיה אוורירית).

בסוף מקפלים פנימה 3/4 מקוביות התפוח ומפזרים באופן אחיד בבלילה. 

מעבירים את הבלילה לתבנית אינגליש קייק רחבה וגבוהה (לא חד פעמית) משומנת או מרופדת בנייר אפייה. מפזרים מעל את קוביות התפוח שנשארו.  

אופים ב-160 מעלות כ-45 דקות עד שקיסם יוצא כמעט יבש, עם פירורים לחים.

מה התכניות שלכם לסוכות?

מוזמנים להירשם לקייטנת הבישול הדיגיטלית שלי, ולבשל ביחד עם הילדים מתוך 20 המתכונים הקלים, המהירים והבריאים שבחרתי עבורכם.

עם הקייטנה תקבלו גם הסברים מקדימים, הנחיות וחלוקת משימות לפי רמות קושי וגילאים.

עכשיו במחיר השקה קטן, במיוחד בשביל החגים והחופשות הארוכות שמחכות לנו

 

תקתוקים נוספים...

פיצה מקמח מלא

פיצה ביתית מושלמת מקמח מלא

אתמול הגיסים העירוניים שלנו הגיעו להתארח אצלנו (העירוניים והאהובים! אביטל ודיויד- אני לא צוחקת עליכם, אני צוחקת איתכם (;), עם ציפייה לביקור בכפר. סיפקנו את

קרא עוד »

עוגיות גזר ושבולת שועל

אני כל כך אוהבת עוגיות. ומי לא בעצם? מבחינתי “בית” = צנצנת של עוגיות, על השיש במטבח.  כמו תמיד, העוגיות שאני מכינה חייבות להיות עשויות

קרא עוד »
תמונת מחבר

אני “המתקתקת הראשית” – הילה סער, בת 44, נשואה ליצחק, החבר הכי טוב שלי מאז שהיינו בני 20 (OMG!), ואנחנו הורים לשלושה רוק-סטארס בני 15, 12 ו-8.

תמיד אהבתי אוכל בריא והשתדלתי להקפיד על תזונה בריאה יחסית בבית, אבל עם השנים, הגנים והצהרונים שמתי לב שהתזונה של הילדים הולכת ומתדרדרת, ולא הבנתי איך התחלנו לקנות מעדני חלב באופן קבוע…

כל הזמן חלמתי ש”יום אחד הילדים שלי יאכלו בריא” עד שהחלטתי ש”יום אחד” הוא היום, ופשוט הוצאתי מהבית את כל הקמח הלבן, המזון המעובד ואת כל יתר התענוגות.

תקתוקי על חלל

הנצפים ביותר

להורדת מדריך ארוחות הבוקר המהירות שלי

הורידי עכשיו את מדריך ארוחות הבוקר החינמי ותחסכי זמן וכאב ראש בכל בוקר. לחצי כאן והמדריך בדרך אלייך

הרשמה לניוזלטר

השארת תגובה