נאגטס ברוקולי מעולים

נאגטס זה אוכל שילדים אוהבים – קטנים ואישיים, ואפשר להחזיק אותם ביד ולנשנש. לא סתם רשתות הג’אנק פוד משווקות ומוכרות אותם בארוחות ילדים.

נאגטס עוף ותירס הם כמובן אוכל מעובד ומתועש בצורה קיצונית, שהקשר בינו לבין “מזון” הוא אפסי. 

נתקלתי ברשת בכל מיני מתכונים לנאגטס בגרסה הבריאה, אבל אף אחד מהם לא התאים לסגנון התזונה שלנו. תכננתי לנסות להכין לבד כבר המון זמן, ולאחרונה סוף סוף עשיתי את זה עם הילדים בקייטנת הבישול שלי. חשבתי לעצמי שגם אם יצא לא משהו, לפחות נהנה מההכנה ומהתהליך (+בונוס: הילדים ייחשפו לברוקולי).

אז הכנו. ויצא להיט!

הילדים טרפו ולקחו שאריות הביתה. אחרי הצהריים קיבלתי הודעות מכל ההורים שביקשו את המתכון. יייישששש!!!

המתכון שלי הוא צמחוני ופרווה – מכיל ביצים. אתם יכולים להכין אותו גם בגרסה חלבית או טבעונית, הוספתי בסוף את האפשרויות השונות לגיוון.

נאגטס ברוקולי מעולים

3 כוסות פרחי ברוקולי (אפשר טריים או קפואים)

2 ביצים

1/2 חבילת טופו קשה, מגורר גס

2/3 כוס שבולת שועל דקה (קוואקר)

1/2 כפית טימין יבש – לא חובה

1/2 כפית שום גבישי או שן שום כתושה

1/2 כפית מלח הימלאיה דק

אופציה: פירורי לחם לציפוי – לא חובה

מחממים תנור ל-200 מעלות.

אם משתמשים בברוקולי טרי – חולטים אותו כ-5 דקות במים רותחים לריכוך. אם משתמשים בברוקולי קפוא – מפשירים אותו מראש במקרר או בקערה עם מים רותחים עד לריכוך. 

מועכים את הברוקולי בעזרת מועך תפו”א או מזלג למחית גסה. מוסיפים את הביצים ומערבבים היטב. מוסיפים את הטופו המגורר, שבולת השועל והתבלינים. מערבבים לאחידות.

המסה אמורה לצאת רכה יחסית אך נוחה לעיצוב.

מעצבים לצורה של נאגטס (מתחילים מיצירת כדור בעזרת הידיים, מגלגלים בעדינות ליצירת צורה אליפטית ומניחים בתבנית. מעצבים בעדינות את הצורה: מיישרים את הקצוות ומשטחים מעט מלמעלה) ומסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. 

** אם רוצים לצפות את הנאגטס בפירורי לחם, מצפים אותם אחרי עיצוב הצורה: מניחים בעדינות בתוך קערית עם פירורי לחם (רצוי מקמח מלא/כוסמין מלא) ומצפים.

מברישים בעדינות את הנאגטס בשמן זית או שמתיזים עליהם בעזרת שפריצר.

אופים בתנור החם כ-20-25 דקות עד שהנאגטס מזהיבים ומתייצבים. מוציאים מהתנור וממתינים כמה דקות לצינון, כדי שלא יתפרקו כשתנתקו אותם מהתבנית.

שומרים במקרר עד 3 ימים. מומלץ לחמם בתנור כדי לשמור על המרקם הכייפי.

אפשר להקפיא.

טיפים וגיוונים:

– לגרסה טבעונית: משמיטים את הביצים, וממירים את שבולת השועל ב-1/2 כוס קמח עדשים + רבע כוס שבולת שועל דקה או קמח שבולת שועל.

– לגרסה ללא גלוטן: משתמשים בשבולת שועל דקה (קוואקר) ללא גלוטן או בקמח שקדים.

– לגרסה חלבית וללא טופו: ממירים את הטופו ב-1/2 כוס גבינה קשה מגוררת, כמו מוצרלה או צ’דר או פרמזן.

– אפשר לגוון ולהתנסות עם התיבול: להשמיט את השום, להוסיף עשבי תיבול יבשים אחרים במקום טימין, להוסיף אבקת בצל (לא אבקת מרק בצל, אבקת בצל יבש)

– אפשר לצפות את הנאגטס בפירורי לחם לפני האפייה כדי לקבל תוצאה דומה לשניצלונים. אני מעדיפה בלי. תנסו להכין חצי כמות עם וחצי כמות בלי ותחליטו מה יותר טעים לכם.

 

אני ממש רוצה לשמוע אם הכנתם ואיך יצא. מוזמנים להגיב פה, בקבוצת המתקתקות או לתייג אותי באינסטגרם.

 

ומה עם קייטנת בישול אצלכם בבית?

מוזמנים להירשם לקייטנת הבישול הדיגיטלית שלי, ולבשל ביחד עם הילדים מתוך 20 המתכונים הקלים, המהירים והבריאים שבחרתי עבורכם.

עם הקייטנה תקבלו גם הסברים מקדימים, הנחיות וחלוקת משימות לפי רמות קושי וגילאים.

עכשיו במחיר השקה קטן, במיוחד בשביל ימי החופש הארוכים שנשארו…

 

תקתוקים נוספים...

פיצה מקמח מלא

פיצה ביתית מושלמת מקמח מלא

אתמול הגיסים העירוניים שלנו הגיעו להתארח אצלנו (העירוניים והאהובים! אביטל ודיויד- אני לא צוחקת עליכם, אני צוחקת איתכם (;), עם ציפייה לביקור בכפר. סיפקנו את

קרא עוד »

עוגיות גזר ושבולת שועל

אני כל כך אוהבת עוגיות. ומי לא בעצם? מבחינתי “בית” = צנצנת של עוגיות, על השיש במטבח.  כמו תמיד, העוגיות שאני מכינה חייבות להיות עשויות

קרא עוד »
תמונת מחבר

אני “המתקתקת הראשית” – הילה סער, בת 44, נשואה ליצחק, החבר הכי טוב שלי מאז שהיינו בני 20 (OMG!), ואנחנו הורים לשלושה רוק-סטארס בני 15, 12 ו-8.

תמיד אהבתי אוכל בריא והשתדלתי להקפיד על תזונה בריאה יחסית בבית, אבל עם השנים, הגנים והצהרונים שמתי לב שהתזונה של הילדים הולכת ומתדרדרת, ולא הבנתי איך התחלנו לקנות מעדני חלב באופן קבוע…

כל הזמן חלמתי ש”יום אחד הילדים שלי יאכלו בריא” עד שהחלטתי ש”יום אחד” הוא היום, ופשוט הוצאתי מהבית את כל הקמח הלבן, המזון המעובד ואת כל יתר התענוגות.

תקתוקי על חלל

הנצפים ביותר

להורדת מדריך ארוחות הבוקר המהירות שלי

הורידי עכשיו את מדריך ארוחות הבוקר החינמי ותחסכי זמן וכאב ראש בכל בוקר. לחצי כאן והמדריך בדרך אלייך

הרשמה לניוזלטר

3 תגובות
  1. מאיה הגב

    נראה מעולה! תוכלי בבקשה לכתוב כמה גרם יש בחצי חבילת טופו? אני לא גרה בישראל והאריזות כאן הן לפעמים שונות בגודלן. תודה רבה.

השארת תגובה