יום הולדת בריא סטייל המתקתקות

אין אין אין חגיגה – בלי בלי בלי בלי עוגה.
סבבה. אין לי בעיה עם העוגה. אבל מה עם יתר הכיבוד?

בשנים האחרונות טרנד שולחנות המתוקים המעוצבים וימי ההולדת הממותגים איבד שליטה וכל יום הולדת של “נסיכה” בת ארבע הפך לטירוף של אנה ואלזה / מיקי מאוס / יו ניים איט עם 50 סוגי מתוקים, סוכריות גומי, מרשמלו בצבעים זרחניים, ו-12 סוגי קינוחים, כאילו שבלי זה הילדים לא ישמחו.

אז אני חושבת שיום הולדת מעצם היותו מאורע שמחכים לו במשך שנה שלמה (ולילדים זה המוווון זמן) הוא משמח, מרגש ולפעמים גם מציף עבור הילדים. עצם העובדה שכולם מתכנסים לכבודם, מביאים מתנות, הפעלה, שירים וריקודים ועוגה – הם כבר בעננים. הם לא באמת צריכים יותר מזה. אולי להיפך…
שלא תבינו אותי לא נכון – יום הולדת זה מאורע חשוב מבחינתי, ואפילו יש לי שריטה אישית עם ימי ההולדת של הילדים, נורא נורא חשוב לי לחגוג להם בצורה שהם ייזכרו ועם טקס מיוחד והרבה משמעות.

אני לא רואה קשר בין זה לבין ערימות של ממתקים או למיתוג של אנה ואלזה. זה לא מה שהם יזכרו.

בימי ההולדת של הילדים שלי תמיד יש עוגה – עוגה מפוארת לבחירתם. ולא, לא עוגת סלק/שעועית/ עדשים כמו שאני מכינה ברגיל. ביום הולדת הכל הולך אצלנו, וממש עכשיו הכנתי לבת שלי עוגת אוראו ליום הולדת, כי זה מה שהיא ביקשה (כל אחד מאיתנו אכל חתיכה אחת ויתר העוגה הגיעה בסוף לפח מחוסר עניין, ולא כי היא לא הייתה טעימה). אבל זהו, יתר הכיבוד ליום ההולדת יכול להיות מזין יותר, או לפחות פחות מזיק מבחינתי. ויש מיליון ואחת דרכים לעשות את זה. חיפוש קטן בגוגל או בפינטרסט ישאיר אתכם עם מאות רעיונות.

ריכזתי לכם פה גם רעיונות מהרשת וגם ביצועים של מתקתקות יצירתיות שעשו בעצמן ימי הולדת בריאים, יצירתיים ומפתים שלא השאירו אף ילד רעב או מאוכזב. מרגש לראות איך כולן קיבלו השראה אחת מהשנייה, ועוד ועוד מתקתקות מעלות תמונות מימי ההולדת המשודרגים של הילדים.

שולחן יום ההולדת של נועה

נועה שיתפה:
“אז בכורתי חגגה 6 היום (למרות שיום ההולדת באוגוסט).
האמא השניה ואני השתעשענו ברעיון של יומולדת בלי חטיפים…. בסוף שתינו מיץ אומץ והלכנו על זה. אני הייתי מאוד בטוחה, כי אפילו הבנות שלי שמשוגעות על חטיפים- תמיד יעדיפו פירות. חתכתי וסידרתי בצורה הכי אטרקטיבית.
במקום להזמין פיצות הכנו שבלולי פיצה שנחטפו, תירסים וירקות.
סיימנו בעוגות וקרטיבים כי באמת יש גבול לכל תעלול 😂😂.
הילדים היו סופר מבסוטים ובכלל לא ביקשו חטיפים…”

 

שולחן יום ההולדת של מורן

מורן משתפת:
חגגנו יום הולדת 5 לבת שלי. ניסיתי שהשולחן יהיה קצת יותר בריא מהרגיל. להפתעתי עבד ממש טוב וגם קיבלתי מלא מחמאות 😊בתפריט היו:

כוסות ירקות – חתוכים לרצועות מוגשים בכוסות עם עיניים.
בננות קפואות מצופות בשוקולד וקוקוס או סוכריות -נראה יפה אבל פחות מוצלח במבחן הזמן, הבננות הקפואות נמסות והכל מתחיל לנזול,הייתי מציעה לחשוב על פרי אחר שפחות משחיר.
גביעי גלידה עם נגיעה של שוקולד מומס והרבה תותים וקלחי תירס – על שיפוד קצר, עטופים בניילון שאליו מודבקות עיניים.
מסביב היו פופקורן שמסודר בכוסות, אפרופו תפוצ’יפס ובייגלה ללא גלוטן.
לשתייה שמתי בקנקן מים עם פלחי תפוזים ונענע.

 

שולחן יום ההולדת של קרן

קרן משתפת:
פסטיבל יומהולדת 6. מסיבת בנות הפעלה שלי של שוקולד. כיוון שההפעלה היתה מתוקה סיכמנו שלא יהיו ממתקים וחטיפים, רק פופקורן ובייגלה.

לקחתי כמה רעיונות, קניתי מלא ירקות ופירות והגשתי בצורה מעניינת. מילאנו מיכל מים עם לימונים ונענע. לאוכל לא הוזמנו פיצות, הכנו פיתות, תירסים ומלפפונים. היה מעולה. שמחתי ממש שככה יצא. אין ספק שהרבה הרבה יותר פשוט לשים חטיפים אבל הסיפוק מלהגיש ירקות גדול יותר!
שולחן יום ההולדת של שרית

 

שרית משתפת:
כיבוד יומולדת לילדי הגן, גן עירייה, חובה וטרום חובה שהאחיות הגדולות של ילדת היומולדת הכינו בעצמן.
מעבר לכך שאני לא מחובבי הממתקים והחטיפים המפעיל ביקש במפורש שלא יהיו בהתחלה. אם רוצים אז רק בסוף.
את הכוסיות הקטנות עשתה בת ה-8, את הרכבת בת ה-10.

 

שולחן יום ההולדת של שירי ודנה
שירי ודנה חגגו לילדים יום הולדת משותף בגן (טרום חובה) ודנה השקיעה בשולחן מהמם ויצירתי שהילדים טרפו.
שירי השקיעה ופרגנה לדנה עם תמונות מהחגיגה במתקתקות.

השארת תגובה